נבדק: מזג האוויר החם אינו מונע את התפשטות הקורונה

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on נבדק: מזג האוויר החם אינו מונע את התפשטות הקורונה

השירות המטאורולוגי בדק ומצא כי מזג האוויר החם אינו מונע את התפשטות נגיף הקורונה | גל התחלואה נמצא בשיאו כעת גם במדינות בהם שורר מזג אוויר חם במיוחד

השירות המטאורולוגי צילום: משה שי / Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צוות בשירות המטאורולוגי ביחד עם קבוצת חוקרים, הוציא סקירה ראשונית על הנושא, וממנו עולה כי לא ניתן לתלות בתנאי מזג האוויר בקיץ תקוות רבות בהקשר לחיסול הנגיף.

במדינות חצי האי ערב הקורונה התפשטה בשבועות האחרונים וגל התחלואה נמצא בשיאו. זאת חרף מדיניות הריחוק החברתי המונהגת בהן מחודש מרץ וטמפרטורות גבוהות המדמות היטב את הטמפרטורות באזורים הפנימיים בישראל בקיץ.

יתכן כי חלק מהעליה בתחלואה קשור להפרות הבידוד החברתי כתוצאה מסעודות משותפות בלילות הרמדאן.

נציין, כי גם מדינות נוספות בקווי רוחב נמוכים וטמפרטורות גבוהות, כמו ברזיל והודו, נמצאות כרגע בתחלואה עולה, כך שטמפרטורות חמות אינן ערובה למיגור המחלה, ולבטח לא ניתן לזלזל בכללי הריחוק החברתי מתוך הסתמכות על חסדי מזג האוויר.

ובחזרה למזג האויר הנוכחי: בשבוע הקרוב מזג האוויר לא יעשה עמנו חסד ונאלץ להתרגל לטמפרטורות שאותן חווינו אתמול, ולשרב ממושך באופן חריג בכל חמשת הימים הקרובים.

המסמך המלא



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    זה מטעה את הציבור.
    יש קשר ישיר בין מזג אוויר להדבקה בנגיף הקורונה, המון מאמרים חדשים מראים את זה.
    מעבר לזה, לא מספיק לבדוק את מספר מקרי ההדבקה, צריך גם לבדוק את מספר מקרי התמותה במדינות חמות בהשוואה לקרות, ועל כך לא דיברתם כאן.
    לגבי הדוגמא של ברזיל – זה גם מוטעה. יש בברזיל קרוב ל220 מליון תושבים, זאת מדינה גדולה והחודש הכי קר בשנה שם בממוצע זה יוני. אם תסתכלו על מספר מתים פר 100,000 אי תראו שהנתונים של ברזיל הם מאוד מעודדים ביחס לאיטליה/בלגיה למשל.